Edukacja filozoficzna – pomiędzy poszukiwaniem sensu życia a nauką krytycznego myślenia

Edukacja filozoficzna – pomiędzy poszukiwaniem sensu życia a nauką krytycznego myślenia

Instytut Filozofii Uniwersytetu Gdańskiego
zaprasza do udziału w IV edycji konferencji:

Jak uczyć filozofii i etyki w szkole?

Edukacja filozoficzna
– pomiędzy poszukiwaniem sensu życia a nauką krytycznego myślenia

Gdańsk 6 – 7 marca 2020

 

Filozoficzne dociekania zdają się być nastawione na realizację przynajmniej dwóch celów. Pierwszym z nich jest mądrość, którą – upraszczając nieco – można określić mianem wiedzy czy rozumienia rzeczy z możliwie jak najszerszej perspektywy. Choć taki cel można rozumieć jako poznanie wszystkiego, co istnieje i może istnieć, to mądrość dotyczy przede wszystkim poznania tego, co dla człowieka jest najważniejsze – sensu życia. Odpowiedzi na pytania: Po co przyszliśmy na ten świat i dokąd zmierzamy?, Czy, a jeśli tak, to co w życiu jest naprawdę ważne?, O co warto się troszczyć i zabiegać?

Drugim celem filozoficznych dociekań jest wypracowanie stosownych narzędzi, które zasadniczo można sprowadzić do umiejętności krytycznego myślenia. Stąd nauczanie filozofii oznacza wciąganie jej adeptów w poszukiwania, których azymut wyznacza z jednej strony dążenie do uchwycenia sensu życia, z drugiej dążenie do zebrania koniecznych narzędzi do realizacji celu pierwszego.

Serdecznie zapraszamy do dyskusji na temat celów i metod edukacji filozoficznej.

2020_Jak uczyć filozofii i etyki w szkole_abstrakty

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Andrzej Zykubek
Zapraszam na

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.